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फुरी फुरी करे मटु भरबो आहे
चणे तां चुंहिंब लाहे अगिते वधणु
चणे तां चुंहिंब लाहिणु यानी थोड़ो नफो खाइणु। इनि खे अटे में लूण जी गाल्हि वांङुरु समझी सघबो आहे। दरअसलु सिंधु संस्कृति ऐहिड़ा संस्कार डिंदी रही आहे कि माण्हूं सामाजिक जीवन में हर तरहां सां व्यौहार कुशल थी पहिंजो जीवनयापन करे थो। भलि न माण्हूं व्यौपारी हुजे या राजनेता या कुरमी यानी किसान हुजे। हर कंहिं कम खे मुनाफे लाइ कयो वेंदो आहे, शेवा जे कमनि खे छडे। ऐहिड़े हालात में जेकंडंहिं मुनाफे जी मात्रा वधीक हूंदी त व्यौपार में ग्राहक ऐं बियूंनि कमनि में साख घटिजी वेंदी इया पक गाल्हि आहे। इनि करे चणे तां चुंहिंब लाहिणु वारी तरकीब सां विश्वास कमाए कामयाबी हासिल कजे। इनि मुहावरे खे बि बियूंनि मुहावरनि वांङुरु जुदा जुदा नजरिये ऐं मतलब सां इस्तेमालु कयो वंदो आहे जीअं त सुठे मतलबु लाइ बि ऐं समाजी तौर ते खराबु समझण वारी गाल्हि लाइ बि।
झूने जमाने में स्कूल कालेज घटि हुजण बावजूद माण्हूं व्यौहार कुशल हूंदा हुआ छो जो उननि खे माउ जी बोलीअ में इ ऐहिड़ीयूं शिक्षाउं, संस्कार मिलंदा हुआ जिननि जे जोर ते समाज में खुशहाली हुई। पहिंजी सिंधी बोली भाषा साहित्य में बि ऐहिड़ीयूंनि खासियतूंनि जो जखीरो मुहावरनि, पहाकनि ऐं चवणियूंनि जी शिकिल में आहे।
इनि करे नई टेहीअ खे रोजाना चणे तां चुंहिंब जेतरो वक्ति पहिंजी सिंधी बोली भाषा लाइ कढण जी सलाह वडा डिंदा रह्या आहिनि। यानी हरेकु माण्हूंअ जो 24 कलाकनि मूं फकतु अधि कलाक जेतरो थोड़ो वक्ति बि सिंधियत जे संरक्षण लाइ सालनि जी मेहनत जे मुकाबिले जो थी सघे थो। फुरी फुरी करे मटु भरबो आहे। सवनि गूणीनि में भरियलि चणनि मूं हिक हिक चणे तां चुंहिंब लाहे लाहे पासीरो करण सां हिक नई गूणी भरिजी वेंदी आहे। - मोहन थानवी
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